|
Post by leoogtillan on Jun 9, 2008 20:29:58 GMT 2
Heei! ;D 15. juni (førstkommende søndag!) kommer endelig den søte teddygutten på besøk til Leah. Han skal være hos oss frem til 11. juli eller lengre, og de to skal ha barn! Marvin er 1 1/2 år, imens Leah blir 8 mnd den 15. juni. Leah skal føde rundt 25. august, så kan ungene hentes hos oss (vi bor en halvtimes kjøring sør for Oslo) rundt very *friendly* personten av sepember. Så om noen vil ha seg noen hæærlige marsvinunger fra kullet deres, ta kontakt! Send mail til dmumarion@gmail.com eller skriv litt på denne tråden! Hvis dere/du vil ha mer informasjon, se bilder av Leah og Marvin osv, gå inn på www.svinetleo.piczo.com og klikk på "Kullplaner." Ta kontakt! ;D
|
|
|
Post by marsvinprincess on Jun 10, 2008 0:32:11 GMT 2
Så kjekt! ;D Lykke til! ;D
|
|
|
Post by leoogtillan on Jun 10, 2008 21:43:46 GMT 2
Ja, takk! ;D Gleder meg! ;D
|
|
|
Post by MarsvinNett on Jun 13, 2008 0:11:35 GMT 2
Å, så gøy! Misunner deg som har hatt kull nå og skal ha enda ett (eller marsvina dine da ). Hadde det ikke vært for at jeg har så mange jenter fra før (som er for gamle til å gå drektige), ville jeg også drevet litt avl Menmen, jeg kommer jo mest sannsynlig til å ha marsvin i veldig, veldig lang tid fremover, så en eller annet gang må det jo bli et kull til her også
|
|
|
Post by leoogtillan on Jun 13, 2008 15:18:03 GMT 2
Du kunne jo kjøpt en gutt eller jente fra oss, Meline! Ja, jeg er overlykkelig for at vi kan ha så mange kull! Men det har ikke vært en lett vei å gå. Før juli i fjor var det helt uaktuelt at vi skulle ha noe annet marsvin enn Leo. Da vi maste, ble det bare verre. Det ble heller nærmere salg av Leo, enn å få et nytt. Men da vi en dag var i en fin dyrebutikk i Ås, løsnet det litt. Og etter et helt år med mas og håping, fikk vi endelig ta turen til den samme dyrebutikken, og få en fantastisk opplevelse. Vi fikk kjøpe et jentemarsvin! Og det ble Tillan. Vi hadde tenkt til å kastrere Leo på den tiden, men mamma syntes det på en måte var litt trist, og vi var redde for at han skulle forandre seg. Så heldigvis ble det ikke noe av. Men på en luftetur, hadde de greid det, og Tillan ble gravid! Åh, jeg husker alle kveldene hvor jeg og Andrea lå og bekymret oss over foreldrene våres reaksjon.. Mamma ble ganske sur også, og jeg fikk jo kjeft. Men ungene fikk komme, og med tiden under svangerskapet virket det som foreldrene mine ble mer positive til det ettersom vi kunne klare å bli kvitt dem. Men den fantastiske kvelden da vi så at Tillan satt der med sine små, var alle veldig oppspilte og lykkelige. Og jeg husker mamma satt smilende og sa: "Skal vi beholde en?" Og selvfølgelig jublet vi ja. Nå håper vi at lille Leahsnuska som nå har vokset opp, får et fint kull og jeg håper inderlig vi kanskje kunne beholdt en av hennes unger også, men problemet er at det er dyrt å ha så mange marsvin, så om det kom enda en, er det ikke sikkert det går økonomisk. Poenget mitt var at det er mye jobb å få til et marsvinkull, men når man først har fått det, er det en herlig opplevelse. Så om man brenner for det, må man ikke gi opp! Jeg skal som deg, ha marsvin i lang, lang tid. Til jeg dør, om jeg får lov! Det hadde vært veldig tomt uten noen skjønne marsvin i familien... Du kan som sagt. godt kjøpe deg en gutt eller jente fra Leahs kull! Kanskje du kan begynne med å avle opp noen kull igjen?
|
|
|
Post by leoogtillan on Jun 13, 2008 15:18:29 GMT 2
Nå er det forresten bare to dager til Marvin kommer! ;D
|
|
|
Post by leoogtillan on Jun 18, 2008 14:08:41 GMT 2
I kveld kommer Marvin!! ;D Alle som kjenner noen eller som ønsker seg en/flere marsvinunge(r) ta kontakt! Send mail til dmumarion@gmail.com eller skriv under på denne tråden. Se på www.svinetleo.piczo.com med drektighetsdagbok og bilder. Nå kommer Marvin om 4 1/2 timer! Kjempespent!! ;D
|
|
|
Post by leoogtillan on Jul 5, 2008 14:37:41 GMT 2
Nå har jeg hatt Marvin her i 17 dager... Han er en herlig koseklump, og jeg har blitt kjempeglad i ham!! Leah og Marvin har blitt bestevenner, og koser seg sammen hele tiden. Men selv om de er det perfekte par, har jeg enda ikke sett dem parre! Og Leah har gått NED i vekt... Det er jo litt fint også, så ikke hun veier over 1000 gram, men hun er tydelig ikke drektig. Så jeg har triste nyheter å komme med... Vi skal levere Marvin i dag, og erstatte ham med en ny.. Det er trist!! Jeg kommer til å savne ham kjempemye.. Jeg har blitt så glad i den lille snusken. Også har jeg gledet meg lenge til de to skulle få barn! Men vi har liten tid. Vi skal dra 11. juli, nå er det 5. juli, så det må skje noe fort. Håper den nye gutten og Leah kommer bra overens. Han er vist ikke noe særlig tam.. Og heller ikke en teddy/rex (jeg tror kanskje Marvin var en rex!). Han er en søt rosettmix som Leah da. Åååh..! Det er så synd! Jeg får ikke skrevet noe særlig mer nå.. Skal ned til marsvina. Dette er Leah og Marvins siste sjanse til å få et kull sammen!!
|
|
|
Post by poppypiggy on Jul 7, 2008 22:00:51 GMT 2
Det høres ut som om Leah og Marvin har hatt det så koselig! Synd du ikke kan ha Marvin lenger, men kanskje Leah er drektig selv om hun ikke har begynt å gå opp i vekt enda? Marsvin har eggløsning timer omtrent hver annen uke, så vidt jeg husker, så det er en viss sjanse for at hun har blitt drektig selv om du ikke merker noe enda.
|
|
|
Post by leoogtillan on Jul 8, 2008 15:43:26 GMT 2
Jada, de har hatt det veldig koselig i sammen! Han nye gutten som kom heter faktisk også Marvin, og er kjempeskjønn!! Han er helt lik som Leah, bortsett fra at Leah er helt hvis bak, og Marvin er helt brun, også har de litt annet mønster av fargene i ansiktet. I tilegg har Marvin litt smalere øyne enn Leah.. Han var ikek så ille som jeg trodde! Faktisk var han ganske tam, og jeg har kost masse med ham. Jeg tror også han var mye mer dominerende enn gamle-Marvin. Og jeg har en god nyhet: De har parret!! ;D ;D ;D Jeg håper Leah er bedekket nå. Selvom ungene kommer fra gamle-Marvin, eller nye-Marvin blir de uansett søte! Jeg gleder meg masse på forhånd! Håper Leah blir drektig før det er for sent. Hun blir 9 mnd 15. juli!! Så hun har ikke lenge igjen før bekkenet gror... Håper alt vil gå bra!
|
|
|
Post by leoogtillan on Jul 12, 2008 13:19:54 GMT 2
Leah har nå kommet til Marvin. Hun skal bo der frem til vi er ferdig med to ferier på rad! Så først 12. eller 13. august kjører vi å henter vår drektige Leah. Det skal bli spennende å se hvordan alt går. Jeg tror hun vil ha det fint hos Marvin. Tillan og Leo bor i samme bur nå. De får hjelp av andre dyrepassere. Så vi skal være borte fra marsvina 4 uker!! Fra 11. juli til 12./13. august! Det betyr også at jeg ikke får skrevet her på noen dager, hehe... Så vi sees nok igjen! Nå må jeg pakke og dra.. Skulle bare si ifra! Når vi er hjemme har Tillan født, og Leah er høygravid!! ;D ;D ;D
|
|
|
Post by leoogtillan on Sept 27, 2008 13:00:43 GMT 2
I natt fødte Leah sitt første kull! 4 herlige marsvinunger! Enten er det 4 jenter, eller 1 jente og 3 gutter. Veldig sikker på at det er 4 jenter. Si ifra hvis noen vil ha! ;D
|
|
|
Post by wowposter on Nov 12, 2008 7:35:08 GMT 2
|
|