|
Post by lol on Aug 22, 2009 22:56:22 GMT 2
I dag hentet jeg en venninne til Molly. En liten jente på 5 uker. Hun har fargen himalaya og jeg har valgt å kalle henne "Marble". Molly og Marble møttes først utenfor buret. Så satt jeg dem inn i den nye, store delen av buret slik at de kunne gå litt rundt. Da begge gikk inn i det andre buret begynte Molly å jage Marble vekk fra matskålen, drikkeflasken og sovekroken. Så jeg måtte ta Molly ut i det store buret slik at Marble kunne få i seg mat. Kommer dette til å forsette? Kommer ikke Marble til å få lov til å spise og slikt?
Det andre er at Marble lager veldig høy pipe lyd når Molly nærmer seg. Og Molly dytter mye i henne. Hva betyr dette?
Jeg valgte å la begge få gå rundt på et håndkle på fanget mitt. Men da dyttet Molly hodet sitt i Marble (jeg vet ikke om hun bet) Så jeg bestemte meg for å ha Marble på fanget siden hun pep sånn og ta Molly i buret. Da Molly kom i buret very *friendly* persontet Marble å pipe. Men Molly begynte å lete og snuse og pipe helt til Marble kom i buret igjen. Og da ble Molly helt gærn! Hun hoppet rundt, ristet på hele seg, heiv seg vegg i mellom og så heller ikke hvor hun hoppet så hun stanget hodet inn i burveggen. Jeg har aldri sett at hun har gjort slik før. Jeg har sett at hun hopper litt rundt og spinner litt rundt i buret men dette var helt ekstremt! Hun holdt på slik i nesten 7-8 minutter. Hva betyr det når marsvin gjør slik?
|
|
|
Post by poppypiggy on Nov 8, 2009 23:45:25 GMT 2
Heisan! Hvordan går det med Moly og Marble nå? Det høres ut som om de holdt på å finne ut hvem som skulle være sjefen. Og hoppingen til Molly tror jeg var mest av glede. Faktisk tror jeg hun ble så glad over å få Marble tilbake i buret at hun ikke så hvor hun hoppet av ren glede. Håper de er blitt skikkelig gode venner nå og fortsetter å være det!
|
|