|
Post by leoogtillan on Mar 30, 2009 18:57:14 GMT 2
Stress!! Ikke en gang dyrebutikkene vil ha Tussi! Jeg har ringt de to nærmeste dyrebutikkene jeg vet om. Jeg ringte først fra der jeg kjøpte Tillan, for jeg har veldig god erfaring med det stedet... Og gjett hva! Siden Tussi ble et halvt år for noen dager siden var han for "gammel". Så derfor måtte jeg ringe til alternativ nummer to, nemlig butikken mamma kjøpte Leo fra.. Den er mye nærmere oss, men jeg synes ikke at dyrene blir like godt tatt vare på der. Da jeg ringte fikk jeg til svar at de kunne ikke ha marsvin der, for de hadde heller brukt plassen til varer osv.. De har bare hamstere der nå visstnok. Hva skal vi gjøre med Tussi? Det er ingen, ikke en gang dyrebutikkene, vil ha ham. Jeg trenger råd fra alle dere marsvinentustiaster rundt om i landet. Begynner å bli desperat, kan jo ikke bare slippe han ut i skogen heller! Og hvis vi avliver ham føler jeg meg skikkelig misslykket som marsvineier. Skikkelig synd å ta livet av noen bare fordi ingen vil ha ham. Ironisk, jeg som alltid dømmer de som avliver andre dyr pga dette, og så er jeg i en slik situasjon selv! Nei, det orker jeg ikke tenke på en gang, han skal ikke dø. Men hva gjør man egentlig når marsvinet ditt er hjemløs? Vi kan nemlig ikke ha ham... Nei, jeg får vel ringe videre, men jeg kjenner faktisk ikke til så mange flere dyrebutikker.
|
|
|
Post by MarsvinNett on Mar 30, 2009 23:05:44 GMT 2
Ikke for være ukoselig, for jeg skjønner problemstillingen din godt, men det er akkurat dette du skal finne ut av før du lar marsvinene dine få unger. Det siste du må finne på er å avlive ham. For all del, ikke gjør det. Jeg tror ikke du ville gjort det, men jeg måtte bare si det alikevel. Det er du som har fått han til verden, uansett om det var vet et uhell eller ikke (husker ikke i farten om kullet med Tussi var planlagt), og hvis ingen andre vil ha han er han ditt ansvar. Uansett, har du prøvd dyrenett.no og finn.no? Det var gjennom disse jeg "adopterte" bort Gulla, Dumbo og Angel. Jeg fikk en del useriøse henvendelser, men til very *friendly* persont dukket det opp noen ordentlige mennesker, og alle tre lever lykkelig i hvert sitt hjem i dag. Jeg syns du burde prøve det, og i tillegg kan du kanskje henge opp oppslag i matbutikken der du bor og likninde? Masse lykke til
|
|
|
Post by leoogtillan on Mar 31, 2009 16:07:05 GMT 2
Ja, jeg vet, vi kontaktet jo folk lenge før ungene ble født, og flere meldte seg. Problemet er bare når folk i siste liten takker nei.. Vi hadde jo som sagt valgt å beholde Tussi også, og det fungerte lenge inntil han en tid begynte å hate Leo. Selv om begge gutta er kastrerte nå hjelper det lite. Han er like aggressiv, og det er nok dette som også har gjort at folk ikke vil ha ham. For hvem vil ha et marsvin som biter? Han biter gutter, jenter (!!) og mennesker, og han er ensom.... Da er det ikke lett.. Vi skal i hvert fall ikke avlive ham. Det hadde jeg ikke klart! Han er en vanskelig gutt å bli kvitt altså, vi har faktisk lagt ut annonser på både dyrenett og finn, og ingen napp. Selv om Tussi er kastrert og gratis. Å henge opp her og der har jeg tenkt på, får prøve å gjøre det så fort som mulig. Har spurt mange venner, familie og bekjente, men det virker som ingen kan ta ham. P.s. Tillan er ikke gravid likevel ;D Så det spørs om det blir flere kull i heimen.......
|
|
|
Post by MarsvinNett on Apr 2, 2009 23:21:14 GMT 2
Hvordan går det nå da, Marion? Har du kontaktet noen flere dyrebutikker eller lagt ut annonser?
Så bra da, at hun ikke er gravid. For det var vel ikke meningen var det vel? Da slipper dere å sitte der med enda flere unger det er umulig å bli kvitt (selv om det jo er koslelig med marsvinkull så lenge de er små og må være hjemme).
|
|
|
Post by leoogtillan on Apr 3, 2009 11:23:20 GMT 2
Nei, jeg har ikke fått rukket å ringe flere eller lagt ut annonser... Tussi har fremdeles ingen hjem, men jeg vet om noen jeg kan spørre! ;D Hun ene jeg tenker på skal faktisk passe alle marsvinene nå i påsken. Så kanskje han kan få bo hos noen likevel! ;D Vi krysser fingrene! Nei, det var absolutt ikke meningen at Tillan skulle få et kull til, og jeg er glad det ikke skjedde! Så nå bor Leo, Tillan og Leah i et dobbeltbur(vi hadde to, men så festet vi dem til hverandre så det heller blir ett stort et) sammen, imens Tussi bor i et bur ved siden av. Men nå er jeg nødt til å lufte hunden.. God påske!
|
|
|
Post by poppypiggy on May 15, 2009 14:52:17 GMT 2
Hvordan går det med Tussi, Marion? Har han fått et nytt hjem, eller er han hos dere enda? Jeg har planer om å ta inn en eldre "dame" jeg vet om som selskap til Molly, men om det ikke blir noe av så kan det bli aktuelt med en kastrert hann.
|
|
|
Post by leoogtillan on May 17, 2009 12:38:39 GMT 2
Vi har lille Tussi ennå, ja.. Det går ikke så bra med å skaffe nye eiere. Han har vært her "foreløbig" i månedsvis, så det hadde vært kjempefint om du kunne ta ham! ;D
|
|
|
Post by poppypiggy on May 17, 2009 23:55:03 GMT 2
Jeg skal si ifra om det blir aktuelt!
|
|
|
Post by leoogtillan on May 18, 2009 18:04:11 GMT 2
Tusen takk!
|
|
|
Post by leoogtillan on May 27, 2009 11:50:58 GMT 2
Nå har jeg kommet i kontakt med ei jente (driver "Kjelleren dyrepass") som skal ta imot Tussi! ;D Vi skal kjøre ham opp der i dag. Hun driver med omplassering og lover å finne et godt, nytt hjem til Tussi. Så nå kan vi endelig slappe av og vite at han er i trygge hender. Litt dyrt ble det jo. For kastrering, kjøre gjennom broa mot Asker og at hun skal overta ham vil det koste meg tusen kroner... Men jeg antar det er prisen en må betale om man skal ha marsvin? (Eller bli kvitt dem? ) Jeg er i alle fall glad jeg nå kan ta det rolig og trives med de tre jeg har. Det vil ikke bli noen flere dyr eller kull hos oss nå de neste årene. Nå har jeg jo opplevd alt også, så jeg er ikke så veldig trist. Skal bli koselig å bare ha Leo, Tillan og Leah også! p.s. Håper du finner et fint marsvin som selskap for Molly, poppypiggy!
|
|
|
Post by leoogtillan on May 27, 2009 20:17:30 GMT 2
p.s.p.s. Hun som driver kjelleren dyrepass og omplassering har et 4 år gammel jentemarsvin. Hun er gammel og lever sin "pensjonisttilværelse," men er kjempesnill! Vi leverte som sagt Tussi nå og det overaskende var at han gikk bra sammen med de andre marsvinene! ;D Det var to stykker. Den gamle damen på 4 år og ei lita jente som ble født i februar. De gikk overens og vi håper de etterhvert kan flytte inn til hverandre. Jeg er kjempefornøyd! Sjekk innpå www.kjellerendyrepass.piczo.com
|
|
|
Post by poppypiggy on May 28, 2009 16:32:49 GMT 2
Så fint at du har funnet en løsning for Tussi! Synd det ble så dyrt for deg, men jeg synes det er kjempefint gjort av deg å la dyrene dine gå foran penger. Slik skal det være! Men jeg visste jo fra før at du og jeg har omtrent samme syn på akkurat den saken, da! Jeg skal sjekke ut hjemmesiden til Kjelleren dyrepass - virker som hun som driver den også tenker på den riktige måten når det gjelder dyr. ;D For øyeblikket vet jeg ikke helt hva som skjer med det marsvinet vi skulle overta - har ikke hørt noe tilbake derfra på en stund. Men hun som eier den lille damen har det sikkert travelt. Får smøre meg med tålmodighet! (Som jeg ikke alltid har!) Og blir det ikke noe av, så vet jeg jo hvor jeg kan henvende meg for en viss liten herremann!
|
|
|
Post by leoogtillan on May 28, 2009 20:46:59 GMT 2
Ja, jeg fikk et veldig godt inntrykk av henne. Så at jeg gav litt mye oppmerksomhet til at det ble dyrt alt sammen, men må bare si at hun ikke gjør dette for pengenes skyld. Det hun tjener inn går jo til dyrene! Ja, du får si ifra om du ender med å ta lille Tussi! Hadde vært veldig morsomt. Hadde jo vært morsomt uansett om det er ham eller den andre damen egentlig! Kanskje du kan skrive en blogg her om det nye marsvinet som kommer?
|
|