|
Post by moonwolf on Sept 2, 2008 20:45:34 GMT 2
Skulle gjerne hatt så stort som mulig, men måtte nøye meg med ett på 120x60 cm istedenfor 140x70 cm...litt plassmangel skal ha to jenter, så forhåpentligvis har de ikke så veldig trang til å ha hvert sitt område... og om de får komme ut minimum 1 time om dagen og løpe litt rundt, så går det kanskje bra? Ihvertfall foreløpig, til jeg får plass til å bygge store bur
|
|
|
Post by poppypiggy on Sept 10, 2008 13:12:57 GMT 2
Det høres ikke ille ut med 120 x 60 cm til to om du er flink til å ha dem ute hver dag, synes jeg. Jeg hadde bare et slikt bur først, og nå bruker jeg det til "sykestue" om nødvendig. (Og noen ganger til "time out"-rom for trollungen Molly når hun er alt for plagsom overfor de andre. Men egentlig hjelper det ikke, for hun liker helt klart å være alene noen timer i ny og ne! ) Vi har forresten laget en hylle midt i det buret, sånn at det blir enda litt bedre plass. Om det er to som bor der kan de være litt for seg selv på den måten. Hyllen er en planke som er like lang som buret, og med noen spor i hver ende som sprinklene på begge kortveggene passer inn i. Da holder den seg på plass av seg selv.
|
|
|
Post by tuo on Jan 3, 2009 23:07:27 GMT 2
Hva bruker dere som innhenging? Og hva koster det ? :-) Leter etter kuber men er veldig vanskelig å finne
|
|
|
Post by leoogtillan on Jan 4, 2009 15:14:55 GMT 2
Har hørt noe om at hønsenetting kan brukes?
|
|
|
Post by poppypiggy on Jan 9, 2009 16:47:34 GMT 2
Jeg var så heldig å komme over en sammenleggbar valpegård i en dyrebutikk, og kjøpte like godt to stykker, selv om de var dyre. Resultatet har vært veldig bra, og innhegningen er blitt brukt masse både ute på plenen om sommeren (dekket med et laken for skygge) og inne på stuegulvet om vinteren (med et stykke plast og et fleece-teppe under for å beskytte gulvet). Om en ikke finner vaplegårder går det an å bruke kompostbinger i sveiset netting (ble solgt på bl.a. Plantasjen, Europris og Biltema i fjor eller i forfjor), og holde de sammen med kabelstrips. Eller en kan bruke skohyller fra Elfa - de finnes i lengder opp til vel 180 cm. elfa.com/templates/ProductPage.aspx?id=10817Men skal en være sikker på at marsvin ikke hopper over bør en nok legge et lokk over, eller feste et laken eller lignende med klesklyper. I hvert fall om en har en spretten liten gris i flokken!
|
|