|
Post by poppypiggy on Jan 14, 2009 21:30:00 GMT 2
Jeg var innom Eurorpis i dag, og fant ut at de har fått inn såkalte "kuber" igjen! En del av dere vet at de er veldig populære i USA og brukes til å lage veldig fine bur av. Om du ikke vet hva jeg snakker om, så se på www.guineapigcages.com/indexmetric.htmså finner du massevis av gode eksempler. Løp og kjøp! Europris blir antakelig fort utsolgt for kuber - i hvert fall ble de det sist. Prisen er dessverre litt høy (kr 198,- for 16 paneler og 18 forbindelses-"knotter"), og man trenger minst 2 - 3 pakker for å lage et ordentlig bur. Men en enkelt pakke er i hvert fall nok til en temmelig stor innhegning til innendørsbruk. I tillegg trenger du en pakke kabelstrips, som jeg tror de også har på Europris, men som også finnes der de selger datautsyr. For rundt kr 50,- har jeg fått en pakke med 100 stk. Om du skal bygge et ordentlig bur etter forbilde fra guineapigcages. com, så vil du trenge det som på engelsk kalles coroplast, og som på norsk heter kanalplast, eller kanalplater. De selges bl.a. hos en del hagesentre som selger drivhus - det er riktignok den gjennomsiktige sorten som brukes i steden for glass i tak og vegger på drivhusene, men de er fullt brukbare til vår formål. Det er også en forhandler på Hamar, og med litt hell kan en muligens finne sånne plater hos firma som lager skilt og plakater, da de er velgenet til å klistre opp papir/plastfolie på.
|
|
|
Post by leoogtillan on Jan 16, 2009 21:21:56 GMT 2
KULT! ;D Er det på alle Europris-butikker? (Er ikke sikkert jeg bor nærme din butikk )
|
|
|
Post by tuo on Jan 16, 2009 23:00:25 GMT 2
Jeg fant kuber igår ! Det ble super stilig !
|
|
|
Post by leoogtillan on Jan 17, 2009 1:14:15 GMT 2
heldiig!
|
|
|
Post by tuo on Jan 17, 2009 11:27:03 GMT 2
|
|
|
Post by poppypiggy on Jan 17, 2009 15:49:10 GMT 2
KULT! ;D Er det på alle Europris-butikker? (Er ikke sikkert jeg bor nærme din butikk ) Du bor nok ikke nær meg, for jeg bor på Sørlandet. Men jeg vil tro de har kuber i alle Europrisbutikker, for det sto bilde av dem i den siste brosjyren deres. Men de har nok ikke så mange i hver butikk. Flott at du fant kuber, tuo!
|
|
renate
Nyfødt marsvin
|
Post by renate on Jun 25, 2009 22:31:12 GMT 2
jeg får ikke lov av mamma, jeg! :@
|
|